Kalmár Lajos

Az ősember kővel és csontfurulyával játszott...mi egy kicsit másképp csináljuk,de a cél ugyan az:-)

Miért írok egy balesetről?

Súlyos baleset a 81-es főúton: tizenkét sérült

Két járművet érintő súlyos baleset történt csütörtökön reggel a 81-es főúton, Magyaralmás és Sárkeresztes között.

Kollégánk helyszíni információi szerint egy több személyt szállító kisbusz rohant bele hátulról egy kisteherautóba. A helyszínen egy ideig teljes volt az útzár, fél nyolc után nem sokkal azonban fél pályán megindulhatott a forgalom. A balesetnek 12 sérültje van. Németh-Kész Mónika megyei rendőrségi szóvivő szerint nyolcan súlyos, négyen könnyű sérülést szenvedtek. Több mentőautó érkezett a helyszínre a tűzoltók és rendőrök mellett, hogy elszállítsák a sérülteket.
Az útzár miatt jelentős torlódás alakult ki.





Mivel igazából fogalmam sincs, hogy miért történt a jelenlegi baleset, hangsúlyozom, hogy nem erről írok a blogomba, de számtalan ilyen történhetne nap mint nap.Éppen tegnap beszélgettünk a kollégáimmal, hogy életveszélyben közlekedünk nap mint nap. A sofőrünk újra kifogásolta, hogy beszélgetünk a háta mögött a kisbuszban. Egy normál hangerejű beszélgetés idegesíti.Nem nyitottam erről helyszíni vitát, mert jobb ha az utat figyeli.Mi is az ami miatt ezt ide leírom.

Nem ő az egyetlen sofőr, aki törvénytelen módon közlekedik, vagy közlekedtetik.Nem pont a vezetési stílusát kifogásolom, félreértés ne essék.Nem is azt állítom, hogy szabálytalanul közlekedik, a KRESZ szabályok áthágásával.Egész egyszerűen nincs vezetésre alkalmas állapotban.Elindul hétfőn reggel, a hajnali órákban. Beviszi a munkásokat majd haza az éjszakást. Mikor hazaér, van kb. három és fél négy órája, és elindul a délutánosokkal befelé.Beér velük és hazaviszi akit délelőtt behozott. Van újra három és fél négy órája. Beviszi az éjszakásokat és haza a délutánosokat. Ez eddig rendben is volna, ha másnap hajnalban más indulna el az autóval, csakhogy nem ez történik. Másnap hajnalban , újabb három és fél négy óra múlva ő fog elindulni az autóval és ez így megy péntek vagy szombat éjjelig. Aztán hétfőn újra kezdi.

Nézzük a sofőr felelősségét, mert van.Tudja magáról, hogy nincs vezetésre képes állapotban, de a megélhetés a plusz baksis, arra sarkallja, hogy emberek életét veszélyeztetve, elvállalja a munkát.

Nézzük a munkaadó felelősségét, ez már kicsit komolyabb, hiszen ő teremti meg a lehetőségét a szabálytalan munkavégzésnek.Ezzel együtt jár az állam megkárosítása, kevesebb járulék fizetés történik.Hiszen egy ember után fizet járulékot az állam fele, jó estben, ha fizet egyáltalán. Tudatosan, a nagyobb bevétel érdekében, kényszermentesen átgázol törvényeken és szabályokon.Azt, hogy egy ilyen tranzakcióval mekkora esetleges kárt okoz, most nem sorolnám.

Az a munkáltató aki ilyen céget alkalmaz maga is tisztában van vele, hogy ezzel a saját felelősségét passzolja tovább, hiszen ő ezt saját alkalmazottal és gépjárműparkkal nem tudná megoldani, hiszen őt ellenőrzik és az orrára koppintanak, ha ilyen körülmények között alkalmaz saját munkaerőt, vagy ilyen állapotban lévő szállító eszközöket.

Az államot is felelősség terheli, hiszen szemet huny az itt piros ott a piros felett, ezzel a saját zsebéből szórva el a bevételt. Az állam felelős azért is mert nem tesz, hogy az általa hozott jogszabályokat betartassa.Nagyon egyszerűen lehetne kontrollálni az ilyen vállalkozót, Egyszerűen meg kéne nézni, hogy hány útvonalon közlekedtet autót és hány sofőr után fizet tb járulékot.Ha a sofőrök után fizetett tb járulék száma kevesebb mint az útvonal szám duplája, akkor már is lehet vizsgálódni.A kiadandó szabadságról már ne is beszéljünk. de erre én adjak tippeket? :-)

Aki teljesített sorkatonai szolgálatot, pontosan tudja, hogy ha három napig nem tudtak nyolcórás egybefüggő alvást biztosítani, akkor a csapatot, még háború esetén is vissza kell vonni, mert demoralizált csürhévé válik, akik képtelenek a parancs teljesítésre. Nyilván van alvással foglakozó szakember aki pontosabban le tudná írni az általam elmondottakat, de sajnos ezzel addig senki sem foglalkozik, amíg nem történik tragédia. 

A pénz mindenhatóságának estek áldozatul a vörös iszap károsultjai, naponta halnak meg emberek az utakon, akik a szabályokat megszegve közlekednek, szintén az anyagiak miatt.Lehetne sorolni a példákat. Nem voltam a szocializmus híve, de azért az ennél fejeltebb létforma volt, el kell ismernem.Nem visszafele, kellett volna fejlődni.Nem lehet mindent a pénzzel vagy annak hiányával magyarázni, vagy megoldani.Mindenki láthatja, akinek szeme van, hogy sokkal embertelenebb világot élünk, és bizony nagy a baj...

http://napidoktor.hu/cikk/51.11633/Novekednek-a-halalos-kimenetelu-elalvasos-kozlekedesi-balesetek


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 32
Tegnapi: 17
Heti: 73
Havi: 49
Össz.: 96 075

Látogatottság növelés
Oldal: Álmos sofőrök...
Kalmár Lajos - © 2008 - 2024 - kalmar-lajos.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »